Škola, hodnoty a tajemství dějepisu

Jste dvojka, jednička… anebo, že by pětka?
Máte rádi hodnocení? Zamyslela jsem se nad tím, co je to vysvědčení.
A na konci, velké tajemství o dějepisu. Jak je to s tím dějepisem ve školách doopravdy? 🙂
Někdo, kdo má pravomoc, zhodnotí, jak jste dobří nebo nedobří. Jestli jste byla hodná holka nebo hodný kluk. Děti dostaly vysvědčení –  nálepku na papíru, jestli jsou výborní, chvalitební, dobří, dostateční nebo nedostateční. Není už podstatné, že jsou tyto slova známkování, vedle učebních předmětů.

Dítě si podvědomě vztahuje známky přímo na hodnocení sama sebe a to jak ho vidí svět. Známky mu můžou sice dodávat, ale taky pěkně podkopávat jeho sebedůvěru. Vzpomeňte si na vaše školní léta a jak jste prožívaly tento den, když jste dostaly do ruky papír, na kterém vás někdo zhodnotil od A do Z. Kolik učitelů využije kolonky dole: Pochvaly a významná ocenění? K čemu tam je? Opět snižovat sebedůvěru dítěte, když je kolonka přeškrtnuta a nic? Kritika i beze slov, která znamená jediné: Nejsi dost dobrý!

To opravdu není vůbec nic, za co by se mohlo dítě pochválit a ocenit? To nemá žádnou hodnotu? A co to je to, prospěl s vyznamenáním? To je jako s tím státním vyznamenáním. Jakou má hodnotu dopravdy? Není to spíše nesmysl v nesmyslu?

Kde je motivace a podpora? Je to snad jen pro pár oblíbených jedinců? Kolik dětí si odnáší trauma ze školních let, do dospělého života? A další trauma dětí, z rodičů, kteří berou příliš vážně školní známky. Kdyby tak rodiče tušili, že jsou známky pro život druhořadé.

Ne nadarmo napsal Robert T. Kiyosaki knihu-
Proč jedničkáři pracují pro trojkaře a dvojkaři pro státní správu.
Proč už na základce není povědomí o finanční gramotnosti? Jedna z nejdůležitějších věcí pro život člověka, aby žil šťastně, v hojnosti a bohatství. Hned po učení o emoční inteligenci, aby žil člověk život, v psychickém a fyzickém zdraví.

Já bych to řekla takto…(pozor, teď se začne projevovat mé ego. :-)) Nikdo nemá nejmenší právo vás hodnotit!

Osobně mám velké výhrady proti zastaralému školskému systému a přijde mi velmi tragický, s celým svým vyučujícím obsahem. Učení komplikovanosti, nesmyslnosti a zrušení klasického selského rozumu. Z jednoduchosti jedna a jedna jsou dvě, byla vyrobená složitá rovnice o dvaceti neznámých.

Podle hesla, proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě. Děti se ve škole učí, že nemají rozvíjet a používat vlastní mysl, ale mají si přivlastnit a používat myšlenky jiných. Takový druh vzdělávání ničí schopnost nezávislého myšlení.

Ďábel pravil: „Nutím lidi, aby mě nechali myslet za ně, protože jsou příliš líní a lhostejní myslet sami.“
Je to věta z úžasné knihy Jak přelstít ďábla aneb tajemství svobody a úspěchu od Napoleona Hilla, autora světového bestselleru Myšlením k bohatství. Mimochodem tato kniha byla před světem ukrývána celých 70 let! Poprvé vyšla v roce 2011.

Byly u mě na víkend holčičky, Maruška a Anežka. Maruška vytáhla knihu z českého jazyka a měla se naučit dvě věty. Tak mi je opakovala. Když jsem se zeptala a víš, proč to říkáš? Proč se to máš naučit nazpaměť?

Odpověděla, nevím.
No, já bohužel taky ne. Nepamatuju si, že bych to pro svůj život potřebovala.

Kdy tohle někdo změní, to taky nevím. Ale pokud se to stane, stane se zázrak.

Děti by se přestaly učit opakováním cizích myšlenek, ale rozvíjely by svoje. A nemusely by na zádech nosit ty příšerně těžké aktovky a už od dětství by se učily, že si nemusí nakládat na záda, co to dá a kolik unesou. Že život nemusí být těžký. Že je všechno jen v naší hlavě. Že je podstatné mít v životě důvěru a víru v sebe.

Tak příliš neřešte známky svých dětí, v čem neuspěly. To není podstatné.
Já bych řekla, k čertu s pětkama!

Důležité je v čem jsou výborní, co jim jde, co umí. To je jejich jedinečnost. Jejich nadání, jejich dar, k dalšímu rozvíjení.

A na závěr to velké tajemství.
Jak je to s tím dějepisem ve školách doopravdy? To už posuďte sami. Jak se říká, všechno zpochybňujte, jen tak máte šanci dopátrat se pravdy.
Honoré de Balzac, francouzský spisovatel, 1850...
„Jsou lidé, kteří se pohybují za kulisami světového dění a proto jsou také dva druhy dějepisu. Předně ten oficiální, zfalšovaný a dále ten tajný, v němž jsou skryty skutečné příčiny historických událostí – samé hanebné a podlé příběhy.“
Walter Rathenau, německý premiér, spisovatel, 1912…
„Třista mužů, z nichž každý zná každého, řídí osudy evropského kontinentu a vybírá si nástupce ze svého okolí. Základ jejich moci spočívá v absolutním utajení.“
Benjamin Disraeli, britský premiér,spisovatel, 1881…
„Svět je řízen zcela jinými lidmi, než si myslí ti, kdo nejsou za kulisami. Svět se v zásadě dělí na tři kategorie lidí. Jedny, kteří pracují na tom, aby se plánové události opravdu staly. Další dohlížejí na jejich uskutečňování a pak je zde obrovská většina, která nikdy nepochopí, oč ve skutečnosti jde.“
Řeknu vám, já jsem měla na základce dějepis ráda a šprtala zpaměti všechna ta historická data, abych měla následně z testu na 100 otázek, jedničku. A k čemu to bylo dobré? Jak říká klasik: Marnost nad marnost. A jak říkám klasicky já: Je to zbytečné, zbytečné, zbytečné…můj život, to nijak neobohatilo.
Informace a vědomosti, které byly a jsou pro mě důležité, na ty jsem musela přijít sama, musela jsem se naučit přemýšlet.
A to tak, co je pro můj život důležité, podstatné a nepodstatné.
To ve školách není prioritou. Tam se převážně papouškuje.
„Tak opakuj po mě Pepíčku…paní učitelka má vždycky pravdu.“
„Maruško, dávej pozor…opakuj, co řekl Pepíček.“
Ještě si stále myslíte, že ta trojka z dějepisu je tak strašně důležitá? :-))

 

A nakonec mého zamyšlení, vám ještě nabízím k přečtení článek:
https://milenamachurova.cz/jakou-mame-svou-hodnotu/😍❤️🥰

A o škole a učitelích🧐 je taky jedna z mnoha kapitol v mém ebooku: milenamachurova.cz/ebook-jsi-kocka/ 😍❤️🐾

Mějte se úžasně.
A nezapomeňte…Zázraky se dějí a jednou možná zázrak spadne i na školství.

S láskou Milena❤️

Milena Machurová
Autorka Magických karet emocí. Motivátorka a podporovatelka dobrých pocitů, která pomáhá lidem výkladem z karet emocí, ujasnit si pocity v rozhodování, v běžných i nezvyklých životních situacích a inspiruji k tomu, že každý z nás může objevit své světlo. S vášní a touhou ukazuji cestu každému, kdo má zájem, jak se cítit skvěle ve svém těle a jak se cítit dobře na duši. Žena s vášní k zázrakům, jak funguje naše mysl, tělo a emoce. Vizionářka s obdivem k Vesmíru a jeho zákonům. Autorka šesti e-knih: Zázraky se dějí aneb Jsi kočka, Restart Emocí, Tajemství života, Andělský tanec emocí, Magické metody, Magické otázky. FB: Zakladatelka a autorka fanpage Zázraky se dějí Více informací o mně najdete zde: Můj příběh
Komentáře